Τα κόκκινα δάνεια και οι καταχρηστικές πρακτικές τραπεζών στην Ελλάδα

Estimated read time 1 min read

Για την κυβέρνηση, η διαδικασία που αφορά τα «κόκκινα» δάνεια και τις καταχρηστικές πρακτικές των servicers φαίνεται να έχει τελειώσει με τη διαγραφή του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μάριου Σαλμά. Ο Σαλμάς είχε εκφράσει διαφωνίες στον Κυριάκο Μητσοτάκη, δηλώνοντας ότι είναι με τους λίγους και καταγγέλλοντας την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για βλαπτικές για το δημόσιο συμφέρον απευθείας αναθέσεις. Η αντιπαραγωγική αυτή κατάσταση προήλθε και από την αντίδραση του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος, αντί να παρέχει απαντήσεις στη Βουλή, απέστειλε μια σύντομη επιστολή που υπονοούσε ότι οι έντεκα βουλευτές δεν έχουν δικαίωμα να κριτικάρουν τον πτωχευτικό νόμο, αφού τον ψήφισαν.

Αξιοσημείωτο είναι ότι καθώς οι πλειστηριασμοί αυξάνονται, οι καταγγελίες από τους «κόκκινους» δανειολήπτες θα συνεχίσουν να πολλαπλασιάζονται. Πολλοί πολίτες νιώθουν ότι απειλούνται με την απώλεια της πρώτης τους κατοικίας, και η κοινωνική πίεση θα εκδηλωθεί όλο και περισσότερο, φτάνοντας στα βουλευτικά γραφεία. Αν και υπάρχει ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία που προστατεύει τον καταναλωτή καθώς και κανονιστικά πλαίσια της Τράπεζας της Ελλάδος, η πολιτική βούληση για εφαρμογή αυτών των κανόνων φαίνεται να απουσιάζει. Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση φαίνεται να υποστηρίζει τις τράπεζες και τα funds σε βάρος των πολιτών, ερμηνεύοντας τους κανόνες προς όφελος των πιστωτών.

Μια χαρακτηριστική περίπτωση αφορά την έμπορο Φ.Ν. από τον Βόλο, που βρέθηκε σε σύγκρουση με την Εμπορική Τράπεζα το 2006, καθώς πήρε στεγαστικό δάνειο. Αργότερα, το 2010, η τράπεζα προχώρησε σε μονομερή αλλαγή επιτοκίου χωρίς προειδοποίηση και στη συνέχεια της ζήτησε να υπογράψει νέα σύμβαση με αυξημένο επιτόκιο, γεγονός που την οδήγησε σε νομικές περιπέτειες. Το 2013, μετά τη μετάβαση της Εμπορικής στην Alpha Bank, η δανειολήπτρια αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες, καθώς εκδόθηκε διαταγή πληρωμής από την Alpha που δέσμευσε την περιουσία της.

Αφού η υπόθεση αυτή φτάσει στη Δικαιοσύνη, υποβλήθηκαν καταγγελίες στα υπουργεία αλλά και στην ΤτΕ. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή δεν αντέδρασε, με την απάντηση που έλαβε η δανειολήπτρια να την απογοητεύει περαιτέρω. Ωστόσο, μετά από δέκα χρόνια η Alpha Bank παραδέχτηκε ότι οι κατηγορίες ήταν αληθινές και δήλωσε πρόθυμη να αποκαταστήσει το λάθος. Παρόλα αυτά, δεν δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα για τη δανειολήπτρια ώστε να υποστηρίξει την υπόθεσή της στο εφετείο, και η Cepal, η νέα εταιρεία διαχείρισης του δανείου της, επανήλθε με νέα διαταγή πληρωμής, επικυρώνοντας μια πολιτική πίεσης.

Πηγή: documentonews.gr

You May Also Like

More From Author