Στη Βουλή πραγματοποιήθηκε συζήτηση για την Επίκαιρη Ερώτηση που υπέβαλε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλ. Μεϊκόπουλος, αναφορικά με τον νέο προτεινόμενο Κανονισμό Ρυμούλκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) και τη δημιουργία μονοπωλίου στο λιμάνι. Ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, απάντησε στην ερώτηση.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος τόνισε ότι ο νέος Κανονισμός, αν εφαρμοστεί, θα χειροτερεύσει σημαντικά τις συνθήκες στο λιμάνι. Υπογράμμισε ότι λείπει η νομική βάση για τη θέσπισή του, καθώς οι προβλέψεις του αυξάνουν υπερβολικά τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές ασφάλειας για τα ρυμουλκά, παραβιάζοντας τις κείμενες διατάξεις του νόμου (ΠΔ 83/2022). Τα ρυμουλκά πλοία που λειτουργούν στο λιμάνι του Βόλου συμμορφώνονται ήδη με τις ισχύουσες προδιαγραφές, άρα δεν δικαιολογείται καμία αλλαγή στον Κανονισμό, ιδίως όταν ο ισχύων Κανονισμός υιοθετήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο.
Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η σκοπιμότητα πίσω από τον προτεινόμενο Κανονισμό, σύμφωνα με τον Βουλευτή. Ο Κανονισμός φαίνεται ότι σχεδιάστηκε για να αποκλείσει τους υπάρχοντες παρόχους ρυμουλκικών υπηρεσιών, θέτοντας αυθαίρετους περιορισμούς σε θέματα όπως η ελάχιστη δύναμη έλξης και η ηλικία των ρυμουλκών. Αυτοί οι περιορισμοί παραβιάζουν ευρωπαϊκή νομοθεσία και ενδέχεται να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μονοπωλίου στο λιμάνι του Βόλου, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς τη δυνατότητα τιμολόγησης των υπηρεσιών ρυμούλκησης, που θα επηρεάσει την οικονομική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Ο Υπουργός, από την πλευρά του, δεν έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις σχετικά με τα σοβαρά θεσμικά προβλήματα που θέτει ο προτεινόμενος Κανονισμός. Απλώς παρέπεμψε στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) για την απόφαση σχετικά με τη νομιμότητα και την αναγκαιότητα του Κανονισμού, αποφεύγοντας να δώσει λύσεις στον κίνδυνο που ενέχει το ενδεχόμενο ίδρυσης μονοπωλίου στο βασικό εισαγωγικό και εξαγωγικό λιμάνι της Θεσσαλίας.
Πηγή: documentonews.gr