Δοκιμές διεξάγονται στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να είναι λειτουργικό από τις 30 Νοεμβρίου, με την παραλαβή του έργου για τη νέα του εμπορική λειτουργία, έπειτα από 19 χρόνια καθυστερήσεων. Ωστόσο, η κατάσταση γύρω από τα εισιτήρια δημιουργεί ανησυχίες, καθώς οι επιβάτες αντιμετωπίζουν μια σειρά προβλημάτων. Ένα αναμενόμενο ζήτημα ήταν η μετάφραση του «Cashier No», που αποδόθηκε ως «Ταμίας όχι» αντί του σωστού «Αριθμός ταμία».
Η κατάσταση περιπλέκεται καθώς η διαλειτουργικότητα των συστημάτων του Μετρό με τον ΟΑΣΘ δεν έχει επιτευχθεί, γεγονός που σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ένα ενιαίο εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους. Ο συνδυασμός των τεχνικών και νομικών παραγόντων κατά την πίεση του χρονοδιαγράμματος εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για την επίλυση αυτού του ζητήματος.
Η δυσλειτουργία αυτή υπογραμμίζει τα χρόνια προβλημάτων που κανείς δεν αναλαμβάνει να διορθώσει. Το πρόβλημα προήλθε από τη δημοπράτηση και την κατασκευή δύο διαφορετικών συστημάτων κομίστρου, που δεν συνεργάζονται. Το 2021 υπεγράφη σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΣΕΘ, με τον φορέα Κοινωνία της Πληροφορίας να εποπτεύει τη διαδικασία. Ωστόσο, ένα τρίμηνο αργότερα, η σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του Μετρό ανέθεσε τον σχεδιασμό και την ανάπτυξή του στην Conduent Business Solutions France, χωρίς να διασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα.
Αυτά τα γεγονότα οδηγούν σε ερωτήματα σχετικά με τις αποφάσεις που ελήφθησαν από την Ελληνικό Μετρό στην επιλογή παρωχημένης τεχνολογίας και γιατί δεν επιλύθηκε η κατάσταση νωρίτερα. Η κυβέρνηση, όπως φαίνεται, δεν έχει την πολιτική βούληση να επιβάλει λύσεις, παρά την επιμονή του κ. Ταχιάου, ο οποίος φαίνεται να δοκιμάζει τα νέα εισιτήρια του Μετρό με μια αισιόδοξη διάθεση. Μέχρι στιγμής, οι εμπλεκόμενες εταιρείες δεν δείχνουν διάθεση να συνεργαστούν για την αναγκαία διόρθωση του ζητήματος.
Πηγή: documentonews.gr