Τρία σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που θα επηρεάσουν τη μεταφορική υποδομή της Βόρειας Ελλάδας πρόκειται να ξεκινήσουν από την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ παράλληλα προχωρούν και άλλες αναβαθμίσεις του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη τη χώρα. Το σχέδιο δράσης της ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητα την υλοποίηση έργων συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, τα οποία έχουν εθνική και διεθνή σημασία.
Ένα από τα κεντρικά έργα είναι η νέα γραμμή Νέα Καρβάλη – Τοξότες, που έχει προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) 2021-2027». Η κατασκευή αυτής της γραμμής, μήκους περίπου 32 χλμ., θα επιτρέψει τη σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, γεγονός που θα έχει στρατηγικά οφέλη για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Ένα άλλο σημαντικό έργο είναι η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ, που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα ενισχυθούν οι διασυνδέσεις με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, ενώ θα υποστηρίξει επίσης την εμπορευματική και επιβατική κίνηση προς την Ανατολική Ευρώπη.
Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, που αναμένεται το 2026, η ελληνική σιδηροδρομική υποδομή θα βελτιωθεί σημαντικά, επιτρέποντας την επαναφορά διεθνών επιβατικών δρομολογίων και ενισχύοντας τις εμπορευματικές μεταφορές.
Αναμένεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει να αναπτύσσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με στόχο την αναβάθμιση 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. Επίσης, προγραμματίζεται η αναβάθμιση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, με έργα πολλαπλής φάσης που αποσκοπούν στη μελλοντική ανάπτυξη των υποδομών.
Πηγή: documentonews.gr