Αναμένεται ότι έως το δεύτερο εξάμηνο του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί ο νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ο οποίος έχει προϋπολογισμό 132 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χρηματοδοτούμενος από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά κάποιες προκλήσεις που σχετίζονται κυρίως με τις απαλλοτριώσεις. Ήδη το 90% αυτών των θεμάτων έχει επιλυθεί και αναμένεται να λυθεί και το υπόλοιπο 10% σύντομα.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το έργο θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η κατασκευή μιας νέας γραμμής προαστιακού σιδηρόδρομου θα εκτείνεται από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υπάρχοντος σιδηροδρομικού διαδρόμου. Το μήκος της μονής γραμμής ανέρχεται σε 36 χιλιόμετρα και θα εξυπηρετεί περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα, το Νεράκιο, η Νέα Πέραμος και τα Μέγαρα.
Το έργο περιλαμβάνει και την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και την πιστοποίηση στις αρχές Διαλειτουργικότητας, καθώς και την εγκατάσταση απαραίτητων συστημάτων όπως ηλεκτρικό σύστημα επαφής 25kV και σύστημα σηματοδότησης. Ο κ. Τερεζάκης έχει επισημάνει τα οφέλη του έργου, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα διευκολύνει μόνο τις μεταφορές των κατοίκων, αλλά θα μειώσει και την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στον άξονα ΠΑΘΕ, καθώς ένα εμπορευματικό τρένο ισούται με την κυκλοφορία 15-20 τέτοιων οχημάτων.
Την Παρασκευή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου, επισκέφθηκαν την περιοχή για να ενημερωθούν για την πρόοδο των έργων από τον Ανάδοχο. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα εξυπηρετούνται οι σταθμοί/στάσεις ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου και Σταθμός Μεγάρων.
Πηγή: documentonews.gr