Είναι γνωστό ότι οι τράπεζες ενισχύουν τα μέσα ενημέρωσης όχι για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, αλλά για να διασφαλίσουν σιωπή γύρω από τις σκανδαλώδεις πρακτικές τους. Παράλληλα, εξυπηρετούν πολιτικούς που λαμβάνουν οδηγίες για το πού πρέπει να κατευθυνθούν τα χρήματα. Οι λόγοι πίσω από αυτή τη συμπεριφορά είναι προφανείς: κάποιοι πολιτικοί αναμένουν υποστήριξη από τα μέσα που έχουν «στηριχθεί» οικονομικά από αυτές τις τράπεζες, ενώ άλλοι περιμένουν διαφορετικά ανταλλάγματα.
Παρά τις αμφιβολίες για τη νομιμότητα αυτών των πρακτικών, η Eurobank φαίνεται να έχει ξεφύγει από τα όρια της διαφάνειας. Αν και οι τράπεζες πρέπει να δηλώνουν τις διαφημιστικές τους δαπάνες, υπάρχουν υποψίες ότι ενδέχεται να χρησιμοποιούν ανύπαρκτες ιστοσελίδες για να κρύβουν χρηματοδοτήσεις που ενδέχεται να σχετίζονται με διαφθορά. Μια τέτοια περίπτωση είναι το oknews.gr, το οποίο έχει δημιουργηθεί πρόσφατα και έχει σχεδόν μηδενική επισκεψιμότητα.
Η Eurobank, ωστόσο, συνεχίζει να δίνει διαφημιστικά χρήματα σε αυτό τον ιστότοπο, κάτι που εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση της διαφήμισής της. Είναι πιθανό ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας να έχει παραπλανηθεί ή να κρύβεται μια μεγαλύτερη στρατηγική πίσω από αυτούς τους χειρισμούς. Αξιοσημείωτο είναι ότι από το 2019, οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες της χώρας έχουν διακόψει τη διαφήμιση σε μέσα όπως το Documento και το koutipandoras, παρότι αυτά προσελκύουν σημαντικό αριθμό αναγνωστών κάθε μέρα.
Αν υπάρχει κάτι που να υπενθυμίζει την ευθύνη των τραπεζικών στελεχών, είναι ότι η παραβίαση αυτών των διαδικασιών μπορεί να τους οδηγήσει σε νομικές ενέργειες από τους μετόχους, και ενδεχομένως να προκαλέσουν παρέμβαση από ευρωπαϊκούς θεσμούς. Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι μόνο η κακή διαχείριση χρημάτων, αλλά και η υποχρέωση των τραπεζών να τηρούν τη νομιμότητα και την ηθική, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύεται η διαχρονική προσπάθεια ελέγχου των μέσων ενημέρωσης μέσω οικονομικών επιρροών.
Πηγή: documentonews.gr