Στην Γ’ τάξη του 4ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, δύο τμήματα έχουν συνενωθεί, με αποτέλεσμα 108 μαθητές να διδάσκονται ανά 27 άτομα σε τέσσερις αίθουσες των 45 τ.μ. Ανάμεσα στους μαθητές, περιλαμβάνεται και ένα παιδί που χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, καθώς και άλλοι με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Οι γονείς εκφράζουν την οργή τους για την απόφαση αυτή, η οποία προήλθε από εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας τον Αύγουστο, που οδήγησε σε συγχωνεύσεις περίπου 1.000 τμημάτων σε όλη τη χώρα.
Η συγκεκριμένη τάξη είναι ένα ακόμα παράδειγμα της πολιτικής αποδοχής που προώθηκε, καθώς πέρυσι οι μαθητές ήταν κατανεμημένοι σε πέντε τμήματα. Οι γονείς καταγγέλλουν την έλλειψη ενημέρωσης από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και αναφέρουν ότι την πρώτη μέρα του σχολείου τα παιδιά δεν μπήκαν στις αίθουσες, αλλά απλώς παρέλαβαν τα βιβλία τους, ενώ η τοποθέτησή τους στις τάξεις καθορίστηκε την επόμενη μέρα.
Ο Κ. Μητσοτάκης έχει χαρακτηρίσει αυτή την κατάσταση με σκοπό την εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων, ιδίως όσον αφορά την υλικοτεχνική υποδομή και τη δημοσιονομική πολιτική στην εκπαίδευση. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη σχετική εγκύκλιο δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
Η αναστάτωση που έχει προκύψει έχει επηρεάσει άμεσα τον ψυχισμό των μαθητών. Πολλά παιδιά, κατά τις μαρτυρίες γονέων, αποφεύγουν να πάνε σχολείο. Οι γονείς ανησυχούν επίσης για τις συνθήκες διδασκαλίας στις περιορισμένες αίθουσες και το πώς αυτές επηρεάζουν την υγεία και την ευημερία των παιδιών, ιδιαίτερα με την έλευση του χειμώνα.
Πρόσφατα, οι γονείς συναντήθηκαν με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, προκειμένου να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να ζητήσουν την ανάκληση της απόφασης για την κατάργηση του 5ου τμήματος. Σημαντική είναι η δήλωση του Δημήτρη Γουγούλη, γονέα και εκπροσώπου στην Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Καλαμαριάς, που επισημαίνει την ανάγκη αναθεώρησης αυτής της καταστάσεως για το καλό των μαθητών.
Η επιμονή των γονέων αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι εστιασμένη στην ποιότητα και την ασφάλεια των μαθητών, που δεν μπορούν να αποτελούν απλώς αριθμούς. Αυτή η άδικη μεταχείριση των παιδιών έχει υποχρεώσει τους γονείς να κινητοποιηθούν για να εξασφαλίσουν ότι θα λάβουν καλύτερες συνθήκες μάθησης στο σχολείο.
Πηγή: documentonews.gr